Харківсько-Запорізька дієцезія
РИМСЬКО-КАТОЛИЦЬКОЇ ЦЕРКВИ в УКРАЇНІ

Домашня Блог Сторінка 7

ІІ НЕДІЛЯ АДВЕНТУ

0

РОЗПОРЯДОК БОГОСЛУЖІННЯ
ІІ НЕДІЛЯ АДВЕНТУ
10 ГРУДНЯ  – 17 ГРУДНЯ 2023 Р.Б.

10 ГРУДНЯ
ІІ НЕДІЛЯ АДВЕНТУ
9:00 – Євхаристія (укр.)
11:45 – Євхаристія (укр.)

 ПОНЕДІЛОК – 11 ГРУДНЯ
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

 ВІВТОРОК – 12 ГРУДНЯ
7:00 – Євхаристія (укр.)
Малі Години до ПДМ
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

СЕРЕДА  – 13 ГРУДНЯ
Спомин Св. Луції
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

 ЧЕТВЕР –  14 ГРУДНЯ
Спомин Св. Йоана від Хреста
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00  – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

 П’ЯТНИЦЯ – 15 ГРУДНЯ
10:00 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

СУБОТА –  16 ГРУДНЯ
7:00 – Євхаристія (укр.)
Малі Години до ПДМ
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

 17 ГРУДНЯ
ІІІ НЕДІЛЯ АДВЕНТУ
GAUDETE
9:00 – Євхаристія (укр.)
11:45 – Євхаристія (укр.)

Телефон довіри: анонімно, конфіденційно

0

ТЕЛЕФОН ДОВІРИ – безкоштовна послуга, що надає можливість анонімної телефонної бесіди з кваліфікованим консультантом.

Можливо, рідко випадає нагода розповісти про своє життя, коли ніхто не перебиває, не прагне встановити “діагноз”, а просто допомагають сформулювати думки і дають зрозуміти, що не засуджують.

У ході розмови може надаватися необхідна інформація та психологічна підтримка, а також можна передати відомості консультанту.

ТЕЛЕФОН ДОВІРИ функціонує для захисту у ситуаціях загрози життю, у випадках здійснення насилля, а також для захисту неповнолітніх від сексуального насилля.

Телефонна консультація може проводитися як безпосередньо в момент звернення так і за попереднім записом або домовленістю.

Проект ТЕЛЕФОНУ ДОВІРИ реалізовано завдяки Комісія у справах душпастирства молоді в Україні РКЦ та за фінансової підтримки Renovabis.

+38 098 667 50 47 (телефон довіри)

Єпископ Гончарук: попри всі наші труднощі Господь приходить, щоб бути з нами

0

Ординарій Харківсько-Запорізької дієцезії єпископ Павло Гончарук поділився думками як варто переживати Адвент у часі війни, будучи свідомими постійної присутності Бога з нами.

«Уже вдруге ми переживаємо Адвент вже в часі повномасштабної війни, тобто в часі великого страждання, болю, нестабільності, непевності. Також дуже багато смертей, дуже багато скалічених людей, багато сиріт, багато людей, які мусили залишити свої домівки і переїхати в інші місця чи в іншу країну, також досвідчуючи розлуки, роз’єднання подруж, батьків від дітей. Набір різного формату болю і страждання є, насправді, дуже великий і все якби позначене таким постійним питанням: «Чому? Навіщо? Як? Як бути в цьому? Що робити?»

Для нас є дуже такою чіткою відповіддю сам Господь, котрий приходить, народжується, щоби бути з нами. Попри всі наші різні турботи, які ми маємо, на першому місці має бути старання, щоб теж бути з Богом. Бог є з нами, а з нашої сторони – це старання бути з Ним. Це протягом дня згадувати про Нього: в різних стражданнях, болях і проблемах звертатися до Нього. Це може бути плач, можуть бути питання по пораду чи просто пожалітися Йому, чи просто зітхання в сторону Його присутності. Тобто це все, що переживаємо, маємо вчитися переживати з такою особливою свідомістю Його присутності. Не уявою, тільки усвідомленням, що Він є тут, що Він все бачить, Він мене знає і до Нього звертатися. Звичайно, користати з тих всіх засобів, котрі Він нам залишив в Церкві – це таїнства, це спільнотова молитва, це слово Боже. Щоби ми, переживаючи це земне паломництво в таких тягарах, трудах, в такому не раз морі сліз і крові, щоб ми не забули звідки ми і куди прямуємо. Це нам допоможе відчитати як нам бути в кожній ситуації, яку позицію займати, як діяти. Ми, завдяки цьому, будемо такими свідомими подорожуючими, котрі попри різні негаразди і труднощі будуть знати свій напрямок. Це дуже важливо – знати куди я йду, тобто знати, що робити, як робити або що не робити. Це одне, а друге – знати, за що я несу відповідальність, а за що я не несу відповідальності.

Те, що найбільше потрібно для нашого народу – це свідоме переживання кожного дня. Як громадяни цієї країни і як християни ми маємо бути свідомі, а від цієї свідомості вже будуть адекватні наші рішення, наші дії. Попри різні негаразди і різні ситуації, які можливо нас ослаблюють, а напевно ослаблюють, втомлюють, забирають сенс, але, насправді, наш сенс дуже глибокий. І так насправді ніщо, що є земне, не може його дістати і не може його знищити, якщо це сенс, котрий нам дає Господь. Сенс – це цінність, якою є мої відносини з Богом, перебування з Ним і в Ньому – це запрошення. Велика цінність в тому, що ми маємо ці відносини з Богом і це нам надає сенс та допомагає зберегти також інші ті сенси, які будуть корисні для нашого особистого розвитку і також розвитку, збереження і захисту нашої країни».

РИМСЬКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА в УКРАЇНІ

ЗАХИСТ НЕПОВНОЛІТНІХ

0

ЗАХИСТ НЕПОВНОЛІТНІХ В ХАРКІВСЬКО-ЗАПОРІЗЬКІЙ ДІЄЦЕЗІЇ

VELM: “Ст. 2, § 1. Враховуючи вказівки, прийняті відповідними Конференціями Єпископів, Синодами Єпископів Патріархальних Церков та Верховно-Архієпископських Церков або Радою Ієрархів Митрополичих Церков sui iuris, дієцезії чи єпархії, окремо або спільно, повинні встановити протягом одного року з дня набуття чинності цими положеннями одну чи більше стабільних і легкодоступних громадськості структур для приймання заяв, також шляхом створення спеціального церковного бюро (канцелярії). Дієцезії та єпархії інформують папського представника про створення цих структур, про які йдеться в цьому пункті.”

 

КОНТАКТА ОСОБА ПО ЗАХИСТУ НЕПОВНОЛІТНІХ У ДІЄЦЕЗІЇ:

О. Ігор Ґнюс OP: Що таке Адвент та як підготуватись до Різдва Христового?

0

У неділю, 3 грудня, в Римо-католицькій церкві розпочався особливий передріздвяний час Адвенту. Що це означає та як правильно готуватись до Різдва в час війни, розповів сайту «Духовна велич Львова» настоятель чернечого дому Пресвятої Євхаристії отців Домініканців у Львові о. Ігор Ґнюс.

Андрій Толстой: Отче Ігорю, цього року в Римо-католицькій церкві Адвент розпочинається 3 грудня, в неділю. Що це за період і чому він так називається?

О. Ігор Ґнюс: Слово «адвент» уже ввійшло в українську мову, латинською воно означає «прихід», «очікування». Мабуть, з латинського обряду це перейшло у всі національні мови. В давні часи час приготування до Різдва тривав тиждень – від 17 до 25 грудня. Але в VI ст. святий Григорій Великий вирішив цей час трохи подовжити, щоб вірні могли краще підготуватися до Різдва – як духовно, так і аскетично. Тому збільшив цей час до чотирьох тижнів Адвенту, встановлюючи спеціальні читання святої Меси.

Цікаво, що третя неділя Адвенту виділяється, вона називається «Gaudete» («Радійте»). Її особливість також у тому, що шати літургійні, які в час Адвенту є в знак покути фіолетові, в цю неділю можуть бути рожеві, трояндові. Це римська традиція, тому що в третю неділю Адвенту за часів тріумфального папства Папа зі своєї катедри на Латерані йшов у маленькій прощі до храму Святого Хреста Єрусалимського (Санта-Кроче-ін-Джерусалемме). І в цьому храмі була реліквія святого Хреста. Відносно нещодавно в склепінні цьому храмі під час ремонту знайшли скриньку, де була дощечка з горіхового дерева, на якій було написано трьома мовами «Ісус Назарянин Цар Юдейський». Цікаво те, що навіть латинською мовою напис було зроблено справа наліво, так, як писали в Юдеї.

І ось, коли Папа робив у третю неділю Адвенту прощу до реліквії Хреста Єрусалимського, то він ніс у руках троянду – золоту або справжню. І вшановуючи Хрест, він цією трояндою торкався реліквіарію. Відповідно і літургійні шати того дня були кольору троянди. І так воно залишилось донині – третя неділя Адвенту радісна.

Ви згадали про аскетичну підготовку до Різдва. В чому вона полягає?

Після Другого Ватиканського Собору наголос робиться на радісне очікування. Але реформатори більше нічого не написали. Тому до кінця не зрозуміло, що означає радісне очікування.

Мабуть, те, що треба з радістю чекати на народження Христа.

Звісно, що так. Тільки залишається відкритим питанням, як саме Його радісно очікувати? Чи це означає, що має тривати безперестанна вечірка? Мабуть, йдеться про внутрішню радість. Що дійсно Друга Особа Божа, Пресвятої Трійці, прийняла нашу людську природу з тілом і душею. Це велика таємниця нашої віри. Але спеціальних приписів щодо аскези немає, дається простір свободи. Звісно, для католика кожна п’ятниця в році – це день посту, коли не вживається м’ясо. До Другого Ватиканського Собору вимоги щодо утримання від їжі були строгішими. Тепер поняття аскези розширене, заохочують утримуватись від розваг в їхній різноманітності, це може бути певний піст, обмеження себе щодо перегляду інтернету. Кожен знає свої вади і гріхи, а кожна вада і гріх має протилежні їй чесноти. А чесноти полягають в змаганні зі собою, в обмеженні. Хтось обмежує себе в солодощах або в часі перебування в інтернеті, чи в слуханні музики або комп’ютерних іграх.

Є цікава стародавня бенедиктинська традиція, коли на час Адвенту абат давав кожному монаху книгу на читання. Бо бенедиктинці переважно жили поза містом, багато працювали фізично в полі, тому в час Адвенту, коли роботи було менше, кожен з них отримував книгу з бібліотеки для читання. Це може бути гарним прикладом і для нас — перечитати в часі Адвенту якусь добру духовну книгу.

Ми бачимо на Заході – у фільмах або коли хтось подорожує туди – що в час Адвенту на багатьох дверях з’являються святкові ялинкові віночки. Що це за традиція?

Здається, це більше пов’язано із саксонською традицією так званих адвентових вінців. Вони з’являються в першу неділю Адвенту також в храмах. Це віночок з хвойного дерева, який має чотири свічки, три — у фіолетових кольорах, і одна рожева. Кожна свічка запалюється в чергову неділю Адвенту.

Я б звернув увагу на типово європейську традицію в Адвенті так званих Роратних Мес — це ранішні Меси на честь Пресвятої Діви Марії. Бо це якраз той період, коли Діва Марія була вагітна нашим Спасителем Ісусом Христом. І ця Меса ще перед сходом сонця при великій кількості свічок служилась в білих Марійних шатах. Це було хорошою формою приготування: треба було встати раніше перед роботою, щоб потроапити на цю Месу.

Роратна Меса. Фото episkopat.pl

Вона служиться щоденно в час Адвенту?

Так, окрім неділі.

Чи служать цю Месу в наш час у Львові?

Так, тільки деколи ось ці «душпастирські потреби» роблять трохи з цієї традиції карикатуру. Наприклад, служать цю Месу ввечері. Але тоді багато чого втрачається, бо йдеться про те, щоб людина могла пожертвувати в цей період трохи свого сну, впорядкувати свій день, раніше лягти. Коли люди йдуть на ранішню Месу, то несуть зі собою лампадки, від чого складається великоднє враження — темний храм, який освітлений лише свічками і лампадами.

Тому в цих віночках інколи є посередині п’ята свічка, яка запалюється на Роратну Месу. А вивішувати ці віночки на дверях – це більше англійська, американська традиція. Мабуть, американські католики в такий спосіб показували іншим, що вони святкують Різдво. Це ніби маленька ялинка.

Різдво Христове — це свято дуже радісне. Приготування до нього також мають святковий характер. Як сприймати це в час війни, коли радість часто здається недоречною? Багатьом складно радіти через смерть чи поранення їхніх рідних, або коли твій чоловік, син чи внук на фронті і може не дожити до ранку чи до вечора.

У цьому питанні християнство дає певну реальність. Не можна провадити безперервну вечірку, коли люди на Сході гинуть, і не тільки військові. Повинна бути певна стриманість у вираженні своєї радості. З іншої сторони, є різниця між радістю і веселістю. Християнська радість випливає з віри, з надії на життя вічне, і що мова йде про свято Боговтілення. Це додає нам впевненості, що якщо Бог став людиною, то Йому не байдужа доля і життя вірних на Землі.

Під час війни повинна бути стриманість навіть у церковному вимірі. А ще можна і треба жертвувати різні справи і молитви, також аскетичні, в наміренні закінчення війни і перемоги над російським військом. Можна прочитати, як Церква обходила літургійні свята, наприклад, під час Першої світової чи під час Другої світової війни.

Як?

Наприклад, є формуляри, як проводити Меси в часи війни та заколоту. Я читав, що в італійській дієцезії, коли була можливість в часі війни, Месу завжди служилося у фіолотевих шатах. Контемпляційні монастирі теж обмежували себе в їжі та інших справах, а кошти відправляли на фронт. Або щось купували на фронт. Справді, в Україні вже звикли до цієї війни, що це десь там далеко. І коли до Львова приїжджають туристи з-за кордону, то взагалі не відчувають, що у нас війна, яка невідомо ще чим закінчиться.

Великий бенкет Валтасара описується в Книзі Даниїла, 5 розділ

Вчора було літургічне читання з Книги Даниїла про Валтасара, який пирував у той час, як Вавилон був оточений ворогами. Знаємо, чим це закінчилось.

Також можемо пригадати Титанік, який тонув — корабель отримав пробоїну, починає тонути, а пасажири продовжили веселитися, не надаючи цьому належної уваги.

Водночас існує думка, що розважальні заходи підтримують людям настрій, щоб в часі війни вони не впали у депресію та відчай.

Звісно, життя продовжується. Але певна стриманість, навіть у святкуванні, повинна бути. Треба знати час, міру і місце для тієї чи іншої своєї дії. Християнська чеснота, власне, полягає у поміркованості, щоб не було крайнощів. Бо, дійсно, приїжджають люди з-за кордону і дивуються: у вас справді війна? Зайдеш, буває, ввечері на площу Ринок, а вона гудить.

Минуло три місяці, відколи греко-католики і вірні ПЦУ перейшли на новий календар. Чи це якось стало відчутно римо-католикам у Львові?

Є відчуття ментальної зміни — нарешті немає роздвоєння, в сенсі, що сьогодні святкуємо ми, а інші святкують те ж саме за два тижні. З’явилось відчуття, що дійсно християнство не заснували дві різні особи. А одна Особа Ісуса Христа, яка створила одну Церкву. Днями було свято Введення в храм Пресвятої Богородиці, і до нас цього дня завітали греко-католики, щоб виконати свій християнський обов’язок участі цього дня в Літургії, хоча в римо-католицькій традиції це не вважається таким великим святом, як у східній традиції.

Так, справді, це свято дуже шановане в східному християнстві, особливо його любило монашество.

В Римо-католицькій церкві перед Другим Ватиканським Собором це був також день богопосвяченого життя, затворництва. Але воно не мало такого рангу, як на Сході. Його запровадили в латинській традиції, щоб підкреслити марійність після революції Лютера.  

І ось цього року вперше в Україні Різдво будуть святкувати всі разом, звичайно, окрім Московського патріархату – схоже, їхнє християнство засноване іншою особою.

Так, виникають нові обставини в святкуванні Різдва. Тепер у нас святвечір в один час, який цього року випадає в неділю. І наші львівські римо-католики нерідко мають родичів та знайомих поміж греко-католиків, і мені вже деякі міністранти кажуть, що не зможуть прийти, бо мусять бути на Святвечір в іншому місці. Тому подивмось, що буде 25-го.

Чому Різдво Христове святкують 25-го грудня?

Це важке питання. Ми живемо в час крайнього раціоналізму, і люди хочуть знати пояснення для всього. Ісус Христос дійсно народився, Він — історична особа, Богочоловік з тілом і душею, який пройшов повний цикл пренатального життя в утробі Пресвятої Діви Марії. Але треба врахувати, що в часи земного життя Ісуса існував такий самий хаос з календарями, як був у нас донедавна. Римляни мали свій календар, сирійці — свій, вавилоняни — свій, а в юдеїв він узагалі був виключно релігійним. Ключовою тут є зірка, яка з’явилася при народженні Христа. Її бачили всі люди того часу. Є цікаві дослідження з цього питання. Одне з них зробив астрофізик Крістіан Клі, він написав науково-популярну книгу, в якій говорить, що в році, коли народився Ісус Христос, Юпітер і Сатурн зійшлися на небі. Це не була комета з хвостом, це була яскрава точка на небі. Оце сіяння було останній раз того року помічене, власне, у грудні. Можливо, з часом наука краще дослідить це питання.

З іншого боку, ми знаємо, що Римська церква євангелізувала народи. І освячувала те, що в культурі народів не суперечило християнству. І ось 25 грудня – це важлива дата в створеному Богом світові: з цього дня починає збільшуватися день — світла пора доби. А хто є справжнім Світлом Світу, якщо не Христос? І Церква, хоча лише в IV ст., але встановила це свято. Мабуть, була така потреба. Від 16 грудня літургійні тексти різко змінюються — цитуються пророцтва про народження Христа, уривки з Євангелія стають більш марійними.

Духовна Велич Львова

І НЕДІЛЯ АДВЕНТУ

0

РОЗПОРЯДОК БОГОСЛУЖІННЯ
І НЕДІЛЯ АДВЕНТУ
3 ГРУДНЯ  – 10 ГРУДНЯ 2023 Р.Б. 

3 ГРУДНЯ
І НЕДІЛЯ АДВЕНТУ
9:00 – Євхаристія (укр.)
Адорація Пресвятих Дарів
11:45 – Євхаристія (укр.)
Молебень І Неділі

 ПОНЕДІЛОК – 4 ГРУДНЯ
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

 ВІВТОРОК – 5 ГРУДНЯ
     7:00 – Малі Години до ПДМ
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

СЕРЕДА  – 6 ГРУДНЯ
Спомин Св. Миколая
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

 ЧЕТВЕР –  7 ГРУДНЯ
Спомин Св. Амвросія
10:00 – Євхаристія (укр.)
Молебень І Четверга
18:00  – Євхаристія (укр.)
Молебень І Четверга

 П’ЯТНИЦЯ – 8 ГРУДНЯ
Урочистість Непорочного Зачаття Пресвятої Діви Марії
10:00 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)

СУБОТА –  9 ГРУДНЯ
      7:00 – Малі Години до ПДМ
7:30 – Євхаристія (укр.)
 18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

 10 ГРУДНЯ
ІІ НЕДІЛЯ АДВЕНТУ
9:00 – Євхаристія (укр.)
11:45 – Євхаристія (укр.)

Єпископ Гончарук: Школа готує капеланів, щоб допомагали собі та іншим

0

Цього тижня на території Інституту богословських наук у Городку відбувався VII модуль Школи капеланського служіння і ІІ модуль для жіночої групи Школи. 

Цього разу учасники Школи мали заняття з філософії, психології, історії України та інших предметів.

«Цей курс дає краще розуміння ситуації, в якій ми всі знаходимося, щоби допомогти не лише собі, а й іншим.

Дуже дякую Богу, що міг відбутись цей черговий модуль – священники, богопосвячені особи і миряни могли збагатитись інформацією, щоби краще служити. Нехай Бог всім благословить! Дякуємо нашим добродіям та Інституту богословських наук, який нас приймає як вдома», – зазначив відповідальний за ініціативу ординарій Харківсько-Запорізький єпископ Павло Гончарук

 

Нагадуємо, у жовтні цього року при Школі капеланського служіння стартував «Курс підготовки служителів парафіяльного душпастирства в умовах війни» для допомоги ветеранам, членам їхніх родин та людям постраждалим від військових дій. Обидві ініціативи відбуваються під патронатом відповідального за військове душпастирство при єпископаті України.

РИМСЬКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА в УКРАЇНІ

ХХXІV ЗВИЧАЙНА НЕДІЛЯ

0

РОЗПОРЯДОК БОГОСЛУЖІННЯ
ХХXІV ЗВИЧАЙНА НЕДІЛЯ
26 ЛИСТОПАДА  – 3 ГРУДНЯ 2023 Р.Б. 

НЕДІЛЯ – 26 ЛИСТОПАДА
Урочистість Христа Царя Всесвіту
9:00 – Євхаристія (укр.)
11:45 – Євхаристія (укр.)

ПОНЕДІЛОК – 27 ЛИСТОПАДА
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

  ВІВТОРОК – 28 ЛИСТОПАДА
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

СЕРЕДА  – 29 ЛИСТОПАДА
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00 – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

 ЧЕТВЕР –  30 ЛИСТОПАДА
Свято Св. Андрія Апостола
7:30 – Євхаристія (укр.)
18:00  – Євхаристія (укр.)
РОЗАРІЙ

 П’ЯТНИЦЯ – 1 ГРУДНЯ
10:00 – Євхаристія (укр.)
Молебень І Пятниці
18:00 – Євхаристія (укр.)
Молебень І Пятниці

СУБОТА –  2 ГРУДНЯ
10:00 – Євхаристія (укр.)
Молебень І Суботи
18:00 – Євхаристія (укр.)
Молебень І Суботи

 3 ГРУДНЯ
І НЕДІЛЯ АДВЕНТУ
9:00 – Євхаристія (укр.)
Адорація Пресвятих Дарів
11:45 – Євхаристія (укр.)
Молебень І Неділі

Архангел Михаїл – покровитель наступного року в Україні

0

Як повідомлялося, під Львовом відбулося засідання Конференції єпископів України. Під час зустрічі було ухвалено, кому буде присвячений наступний рік у Церкві в Україні.

Єпископи вирішили, що 2024 рік будемо переживати у посиленій молитві до Архангела Михаїла, який вважається покровителем України та Києва зокрема.

План заходів на Рік Архангела Михаїла буде оприлюднений згодом.

Нагадуємо, 2023 рік Церква в Україні відзначала як Рік Божого Милосердя. Розпочався він 27 листопада 2022 року і добігає завершення в Урочистість Христа Царя, що припадає на 26 листопада 2023 року.

РКЦ

 

Комюніке 59 пленарного засідання Конференції римсько-католицьких єпископів України

0

24 листопада 2023 року, у Вищій духовній семінарії св. Йосифа у Брюховичах біля Львова, відбулося 59 пленарне засідання Конференції римсько-католицьких єпископів України, яке очолив голова Конференції єпископ Віталій Скомаровський, ординарій Луцької дієцезії. 

Засіданню єпископату передували спільні реколекції католицьких єпископів двох обрядів. Духовні науки для єпископів проголошував владика Максим Рябуха, єпископ-помічник Донецького екзархату УГКЦ. Цього разу духовні вправи відбувалися у Зарваниці – марійному духовному центрі католиків візантійського обряду.

На завершення реколекцій відбулась братерська зустріч єпископату РКЦ та УГКЦ.

На початку засідання, яке відбулось у Брюховичах, єпископи підсумували плоди Року Милосердя, який розпочався 27 листопада 2022 року і завершиться 26 листопада 2023 року в урочистість Христа Царя. Релігійні та харитативні заходи проведені в Рік Милосердя мали посприяти розвитку ще більшої чуйності людей на потреби ближніх, яких безпосередньо торкнулися наслідки війни – втрата близьких, дому та відчуття безпеки.

У засіданні взяв участь Апостольський нунцій в Україні архієпископ Вісвальдас Кульбокас. Було обговорено різні актуальні питання, що стосуються Церкви в Україні та Святого Престолу.

На засіданні єпископів був присутній о. Томас Шварц, очільник «Renovabis». У своїй промові він ознайомив з підсумками наданої католиками Німеччини допомоги для українського народу впродовж 30-и років. У часі бесіди з ним було обговорено пріорітети подальшої співпраці та нагальні потреби українського суспільства. Єпископи подякували за підтримку проєктів допомоги для біженців та реабілітації постраждалих від війни.

Під час засідання було затверджено статути та склади комісій, які функціонують при Конференції єпископів.

Представлено інформацію щодо затвердження у Ватикані літургійного календаря, відповідно до якого будуть упорядковуватись літургійні книги в Україні.

Комісія душпастирства молоді представила ініціативи для молоді, діяльність католицьких навчально-виховних закладів та актуальний стан у справі захисту неповнолітніх. Підбито підсумки Світового дня молоді у Лісабоні, на якому наша молодь була досить численно представлена, незважаючи на війну, а також досвідчила солідарності та підтримки з боку молоді з усього світу.

Комісія «Карітас-Спес» надала інформацію про обсяги допомоги, яку вдалося надати та яка зросла у рази за час війни, про реалізацію програм для підтримки постраждалих від війни.  

Єпископи затвердили, що 2024 рік буде проголошений у Церкві в Україні Роком св. Архангела Михаїла, який є покровителем України. Доручено підготувати план заходів з цієї нагоди.

Підписали пастирі Римсько-Католицької Церкви в Україні на 59 Пленарному засіданні Конференції римсько-католицьких єпископів України

Львів-Брюховичі, 24 листопада 2023 року

РИМСЬКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА в УКРАЇНІ