Харківсько-Запорізька дієцезія
РИМСЬКО-КАТОЛИЦЬКОЇ ЦЕРКВИ в УКРАЇНІ

Домашня Блог Сторінка 29

Стійкість українців показує, що воля до життя сильніша від зла

0
Виступаючи під час лондонської конференції про відбудову України, Секретар Святого Престолу у справах стосунків з державами і міжнародними організаціями відзначив героїзм українців, вказуючи на те, що їхня стійкість повинна надихати зусилля, спрямовані на відновлення.
 

Повідомляє Vatican News

Стійкість українців «демонструє, що воля до життя і несення надії сильніша за будь-який руйнівний інстинкт, який сіє смерть і відчай, бо в глибині людського серця добро, навіть придушене злом, ніколи не може бути повністю знищене». Й це переконання «повинно надихати зусилля» на користь відновлення. Думками про це поділився архиєпископ Пол Річард Ґаллаґер, Секретар Святого Престолу в справах стосунків з державами і міжнародними організаціями, виступаючи під час 2-ї Конференції «Відбудова України», що 21-22 червня 2023 року відбувається у Лондоні з метою просування ініціатив, спрямованих на допомогу Україні у відновленні та відродженні її економіки.

Представник Святого Престолу зауважив, що після шістнадцяти місяців безперервної війни важко не тільки точно знати, але навіть уявити реальні масштаби руйнувань. Але «єдиною реальністю, яка залишається незламною», за його словами, залишається «незламний дух українського народу, продемонстрований багатьма українцями, які без вагань відклали свої життєві плани і присвятили себе захисту своєї Батьківщини», як також «позиція тих, хто, будучи змушеним покинути свої домівки, повернувся, як тільки зміг».

Водночас архиєпископ Ґаллаґер нагадав про те, що Україна стикається не лише з матеріальними руйнуваннями, але також переживає глибокі рани в сімейній, соціальній та релігійній сферах. «Отже, необхідно відновлювати інфраструктуру, відроджувати місцеву економіку, освітні проекти та охорону здоров’я, які мають вирішальне значення для відновлення стабільності, сприяння життєстійкості та надання людям можливості налагодити своє життя. Водночас, справжня національна реконструкція також вимагає загоєння духовних ран, сприяння взаєморозумінню та розвитку діалогу», – підкреслив він, наголошуючи на необхідності запобігти вибуханню не тільки російських ракет, але й «мін», які «посіяні війною в серцях людей».

У цьому контексті представник Святого Престолу вказав на покликання Церков зробити свій внесок у відновлення людського, соціального та релігійного полотна країни. «Разом ми можемо допомогти українському народові зробити прорив, необхідний для подолання наслідків цієї жорстокої війни», – мовив він, нагадуючи повчання Папи Франциска про те, що «відновлення миру є довготривалою справою, яка вимагає пристрасності, терпеливості, досвіду та наполегливості». «Нехай ця конференція, – побажав архиєпископ Пол Річард Ґаллаґер, – стане джерелом надії та солідарності, свідченням нашої непохитної прихильності до українського народу».

“Допомога Церкві в потребі”: Україна – найбільший бенефіціар 2022 року

0
Серед країн, у які Папська фундація скеровувала свою допомогу на підтримку церковних структур у 2022 році, на першому місці за обсягом коштів виявилася Україна. Про спеціальні проекти солідарності фундація оголосила вже в перші дні після російського вторгнення.
 

Пише Vatican News

Фундація папського права «Допомога Церкві в потребі» оприлюднила звіт про свою діяльність у 2022 році, що виявився рекордним за обсягом зібраних пожертв, які перевищили 145 мільйонів євро. Оскільки фундація не приймає гроші від урядів та від інших НУО, то це означає, що вся підтримка походить від понад 364 тисяч приватних жертводавців, які минулого року пожертвували на 13 мільйонів більше, ніж у 2021.

Тож із залученням 2,7 мільйона євро, що залишилися з попереднього року, «Допомога Церкві в потребі» профінансувала у 2022 році діяльність на суму 148,7 мільйона євро. З цієї суми 82,6% були призначені на проекти, пов’язані з місією фундації, тобто, на окремі проекти та на поширення інформації, зокрема, про захист християн. Решту 17,4% становлять видатки на адміністрування.

В повідомленні для преси зазначається, що країною, яка минулого року отримала найбільшу частку допомоги, була Україна, де реалізовано проекти на 9,5 мільйона євро. Фундація посилила свою допомогу в країні вже з перших днів після повномасштабного російського вторгнення. Перший пакет допомоги, що включав 22 гуманітарні ініціативи на суму 1 мільйон 170 тисяч євро, був затверджений на початку березня 2022 року, й ця допомога була спрямована, насамперед, на терени сходу та півдня країни. Загалом, протягом звітного періоду в Україні отримали підтримку 353 проекти.

У континентальному вимірі найбільшу підтримку отримала Африка, куди були спрямовані 31,5% зібраних коштів, за якою йдуть Близький Схід (18%) і Центрально-Східна Європа (17%). Як вже згадувалося, частина коштів була виділена на інформаційні кампанії, на євангелізацію (публікація книг) та захист переслідуваних християн.

«Допомога Церкві в потребі» протягом 2022 року профінансувала 972 проекти, пов’язані з будівництвом чи відновленням храмів, каплиць, монастирів, семінарій, тощо. Вона профінансувала придбання 1253 транспортних засобів для полегшення душпастирської праці. Крім того, фундація надала підтримку 40 тисячам священиків, збираючи та передаючи їм намірення на служіння Святих Мес.

Загалом, протягом 2022 року було здійснено 5702 проекти, що на 404 більше, ніж у попередньому. Різні ініціативи охопили 1199 дієцезій у 128 країнах світу. Найкоштовнішим проектом, що сягнув майже 1 мільйона євро, було відновлення частково зруйнованого парафіяльного комплексу в Іраку, а найменшим – формаційна програма в Колумбії, профінансована на 300 євро.

Три смертні вороги довголіття

0

Якщо судини розширені (мають великий просвіт) – людині “зносу” немає, якщо судини звужені – шансів на довголіття мало.

Які ж у людини вороги, які різко звужують судини і тим скорочують терміни життя?

Перший ворог – це тютюн. Його по отруйності порівнюють з синильною кислотою. Якщо прийняти всього одну краплю синильної кислоти (або кристал ціанистого калію), то смерть наступить через 15 секунд.

Смертельні дози синильної кислоти і нікотину однакові і рівні 0,08 грама. Крапля нікотину вбиває коня. Це банальний приклад, але, на жаль, це правда. Якщо людина викурить підряд 25 цигарок, отруєння наступить через п’ятнадцять секунд. На щастя, по 25 цигарок відразу ніхто не викурює. Тому немає і явно вираженого, видимого отруєння.

Але невидиме отруєння існує. І ось в чому воно полягає. Одеський патологоанатом Коздоба, проводячи досліди, встановив, що при введенні тютюнового диму в пряму кишку кроликові у тварини різко звужувався просвіт судин (за рахунок реактивного розростання інтими – внутрішнього шару артерій). З роками у курців просвіт судин все більше і більше звужується, і врешті-решт це закінчується катастрофою. Тютюн отримав свою назву від долини Табаго (Куба), звідки він був привезений в Європу. Дипломат Жан Ніко (звідси слово “нікотин”) привіз тютюн з Лісабона Катерині Медічі, і французька королева нюхала його; це ніби допомагало їй при головному болю.

Вважають, що тютюн допомагає відключатися від неприємностей, сприяє самоствердженню, полегшує спілкування. Проте за захоплення тютюном доводиться платити дуже дорого. Сучасна медицина довела, що від тютюну руйнуються серцево-судинна і нервова системи; у курців різко зростає кислотність шлункового соку… Словом, ті, хто палить, звичайно ж, скорочують своє життя, здійснюють повільне самогубство, при цьому вони шкодять не тільки собі, але оточуючим. В Америці тисячі лікарів перестали палити.

Другий ворог – це алкоголь. Правда, малі дози його розширюють судини. Випили чарку горілки – судини розширилися, випили другу, судини ще більше розширилися. Але як тільки потягнулися за третьою, наступає парадоксальна реакція: судини вже не розширюються, а, навпаки, різко звужуються.

Небезпека алкоголю і в тому, що він виділяється з організму через легені, а легені під його впливом працюють гірше: порушується газообмін – в організмі скупчується зайва вуглекислота і відчувається брак кисню. Все це послаблює організм і веде до його форсованої в’ялості. Найбільша небезпека, мабуть, найпідступніша – в звиканні до алкоголю. Цей якнайдавніший наркотик є засобом для пониження психоемоційної напруги, засобом, активізуючим механізми позитивних емоцій. Малі дози його, вводячи в лад колатералі (запасні судини), знімають втому, викликають заряд бадьорості і зігрівають тіло.

Проте малі дози алкоголю незабаром вже не можуть викликати бажаного ефекту (скажімо, поліпшити настрій), доводиться для цього переходити до середніх, а потім і великих доз. Поступово виникає психологічна і фізична залежність людини від спиртного – розвивається алкоголізм з його тяжкими наслідками.

Вплив алкоголю (цього “великого обманщика”) на настрій двофазний: спочатку безпричинна веселість, потім пригніченість. При зловживанні алкоголем друга фаза стає все більш різко вираженою, і цей стан може привести до розвитку депресії.

Хочеться ще і ще раз підкреслити, що найбільша небезпека алкоголю, “кульмінаційний акт його лиходійного торжества”, – це руйнування, деградація людської особистості.

Цікаво, що насіння пшениці, змочене в горілці, не дає сходів; в той же час науці відомо, що пшеничні зерна, що витягують з гробниць фараонів..після трьох тисяч років дають хороші сходи.

Алкоголь таїть в собі багато небезпек, і від цього зілля люди повинні себе захищати. Кажуть, що до алкоголю вдаються через невдоволеність людським спілкуванням, адже “найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування” (Екзюпері). Алкоголь дійсно на якийсь час об’єднує компанію: втрачається скутість, всі люди здаються симпатичними, добрими, відвертими. При хмільному гулянні згладжуються відмінності між людьми – і вікові, й інтелектуальні. Кожен готовий “за товариша у вогонь і у воду”.

Підхмеленим людям здається, що вони говорять дотепні слова, хоча потім їм буває соромно і за ці слова, і за свої вчинки.

Безпритульники, яких приймали в колонію О. Макаренка, поривали з минулим, публічно спалюючи на вогнищі свій старий одяг.

Так само – раз і назавжди – слід припинити “спілкування” з алкоголем! Існує притча: “Коли кінь на важкій дорозі починає спотикатися, то потрібно не підганяти його, а підняти йому голову вище, щоб далі бачив перед собою”. Людині теж необхідно “підняти голову вище”, щоб побачити перспективу, скористатися всіма радощами багатогранного життя, а не звужувати інтереси випивкою.

Якщо перші два вороги (тютюн і алкоголь) звужують судини поступово, то третій ворог робить це з жахливою швидкістю.

Що ж це за страшний ворог, який губить людей безпощадніше, ніж рак, туберкульоз і гіпертонія, разом узяті? Цей третій ворог – так звані стресові стани, зокрема похмурий, надломлений настрій, тяжка образа, злобна заздрість, гнів, ревнощі, страх…

Що відбувається з судинами, коли на вас, скажімо, накинулися з лайкою чи з ножем? Судини раптово стискуються, іноді такою мірою, що може припинитися потік крові. Зайвий раз, напевно, повторювати не варто, що якщо припиняється кровопостачання мозку або серця, то наступає миттєва смерть.

«- Куди ти йдеш? – запитав мандрівник, зустрівшись з Чумою. – Я йду до Багдада. Мені потрібно заморити п’ять тисяч людей.

Через кілька днів той же мандрівник знову зустрів Чуму. – Ти сказала, що йдеш до Багдада, щоб заморити п’ять тисяч людей, а замість того ти вбила п’ятдесят тисяч, – дорікнув він Чумі. – Ні, – заперечила Чума, – я погубила, як і обіцяла, тільки п’ять тисяч, останні померли від страху».

Середньовічний вчений Ібн-Сина (Авіценна) описав випадок, коли поряд з вовком помістили двох овець. Та вівця, яка не бачила вовка, вціліла, а яка бачила хижака швидко загинула від страху. Помічено, що деякі тварини серед дикої природи живуть менше, ніж в неволі: у природі у них більше ворогів, тому їх переслідує страх.

При злобі, ревнощах і болісних сумнівах судини також різко звужуються – в основному від надлишку адреналіну в крові. Ця “емоційна отрута” владно пригнічує розум, викликає сильну душевну бурю. (Отелло, отруєний “отрутою сумніву”, вбиває кохану Дездемону: “Легше втратити, ніж сумніватися”.)

Судини звужуються не тільки від страху, ревнощів, злоби, вони звужуються навіть від простої незадоволеності, від розчарування… За вченням великого фізіолога Павлова, з роками в мозку утворюються так звані стійкі зв’язки, в перекладі звичайною мовою – у людей виробляються певні погляди, ідеали. Потім на якомусь етапі ці стійкі зв’язки рвуться – змінюються оцінки, навіть естетичні. 

Часто мова йде не про принциповий перегляд свого ставлення до життя і до людей, а про ставлення до тих змін в них, які ви своєчасно не помітили. Розчарування в колишніх ідеалах може викликати потрясіння, болісні роздуми, спазми судин, депресію і навіть емоційний біль, від якого людині хочеться кричати.

“Неприязнь до незвичного” походить від того, що в мозку у деяких людей утворені такі стійкі зв’язки, що все нове, малозрозуміле, хоча часом і прогресивне, викликає тривогу, протест. Щоб уникнути подібних зривів не можна примітивно розглядати життя; потрібно навчитися гасити в собі емоційні вибухи.

За матеріалами АМВОН

Для чого потрібна СПОВІДЬ?

0

ЧОМУ СПОВІДЬ Є ДОРОГОЮ, ЯКА НЕОДМІННО ВЕДЕ НАС ДО БОГА?

«Я висповідав тобі гріх мій і не затаїв провини моєї.
Я мовив: “Признаюсь Господеві в моїх провинах”, і ти простив вину гріха мого.
Тому помолиться до тебе всяк побожний в час небезпеки.
І під час повені вод великих – вони до нього не досягнуть.
Ти – захист мій, ти збережеш мене від скрути, огорнеш мене радістю мого спасіння»

Пс. 32,5-7.

Усі прагнуть бути щасливими. Ми завжди бажаємо один одному при нагоді «Щастя, здоров’я, довголіття, добробуту, Божого благословення….». У Старому Завіті усі ці блага вважались забезпеченими для тих, хто дотримується Божих Заповідей і Закону. Таких людей Бог обдаровував усіма потрібними благодатями, Він їм благословив i саме тому вони були блаженними (щасливими)! Адже щасливими є ті, в кому Бог не знаходить жодної провини, як читаємо у псалмі:
«Блажен, кому простилось беззаконня, кому гріх покрито, Блажен той, кому Бог вини не залічить, і в кого на душі нема лукавства» (Пс. 32,1-2).

А що ж робити, якщо навіть справедливий сім разів на день падає? І тут же знаходимо відповідь у Святому Письмі, що «праведний сім раз впаде — та зведеться, а безбожний в погибіль впаде!» (Прип. 24, 16)

Саме Сповідь допомагає нам підвестись з будь-якого гріха і вкаже нам дорогу нашого навернення до Бога… бо навернення – це процес, який триватиме ціле життя… Тому ми, упадаючи, піднімаємось знову і знову прагнемо єднатись з Богом, який пробачає… у Таїнстві Сповіді.

СПОВІДЬ – ЦЕ…

Перед усім Сповідь – це Таїнство ПоєднанняТому не можна трактувати Сповідь, як тяжку повинність. Сповідь – це радість Єднання з нашим Богом, нашим Творцем, нашим всевидящим і милосердним Богом.

Сповідь – це також таїнство навернення, так говорить Катехизм Католицької Церкви.
«У цьому таїнстві грішник, піддаючись милосердному Божому судові, певним чином випереджує суд, якому він буде підданий при кінці свого земного життя. Бо саме тепер, у цьому житті, нам даний вибір між життям і смертю, і тільки дорогою навернення ми можемо ввійти в Царство Боже, від якого відлучає тяжкий гріх (Пор. 1 Кор. 5, 11; Гал. 5, 19-21; Од. 22, 15.). Навертаючись до Христа через покуту і віру, грішник від смерті переходить до життя «і на суд не приходить» (Iв. 5,24)». (ККЦ 1470)

НАВЕРНЕННЯ – СПОВІДЬ – ПОЄДНАННЯ

Слухаючи Слово Бога можна зрозуміти, що навернення – це просто повернення до Бога: «Так говорить Господь Саваот: Верніться до Мене, — говорить Господь Саваот, — і вернуся до вас, говорить Господь Саваот.» (Зах. 1, 3).

Якщо спитаємо про те, що таке «навернення» людей досвідчених, то почуємо, що це довгий процес, який триває усе наше життя. Це – непроста дорога. Найголовнішою стежкою, яка веде на дорогу правдивого навернення є Боже Слово, яке нам говорить про те, який наш Бог, а також допомагає пізнати себе. А пізнавши себе ми, як Адам і Єва у раю, розуміємо, що наша досконалість дуже далека від того, яка б мала бути насправдіОчевидно, що досягнути чистоти серця неможливо самотужки і очистити його може тільки Сам Господь, власне коли ми приходимо до Нього із “сокрушеним” серцем і бажанням до нього навернутись, попросити пробачення за свої провини у таїнстві Сповіді.

Наше каяття і жаль за гріхи відкриває нам дорогу до їх прощення, бо Сповідь є «Божою печаттю» відпущення гріхів, як каже св. Фаустина. І власне Сповідь є ще однією стежкою, яка веде нас на автостраду, яка неодмінно скеровує, повертає наші думки і прагнення до Бога, до поєднання з Ним, тобто до прийняття Його у Святому Причасті.

Часто чуємо, що до Святого Причастя на кожній Святій Месі можуть приступати вірні, які часто сповідаються. Чому? Бо Сповідь очищає нас з гріхів і таким чином єднає з Богом. Адже , як читаємо у Катехизмі Католицької Церкви:
«Гріх – це насамперед образа Бога, розірвання співпричастя з Ним. Він водночас шкодить співпричастю з Церквою. Тому навернення приносить і прощення Бога, і примирення з Церквою, що виражає і літургійно здійснює таїнство Покаянння і Примирення (Пор. II Ватиканський Собор, Догм, конст. «Lumen gentium», 11.)» ККЦ 1440.

Ісус помер на хресті, щоб поєднати людей з Богом, щоб кожний, хто захоче до Нього наблизитись міг це зробити без перешкод, щоб усі мали доступ до Бога. І тепер Він сам на кожній Святій Месі приносить себе у жертву за наші гріхи. Він також прагне нашого єднання з Ним у Святому Причасті, бо так нас полюбив, що хоче дати нам вічне життя. Прийняття Причастя означає возз’єднання з Богом, який помер на Хресті і Воскрес. Приймаючи Причастя з чистим серцем ми єднаємось з Богом, а Він проникає у нас і допомагає нам нести наш «хрест», наше терпіння, яким назначене кожне життя… Так, хоч і не зникають труднощі, ми стаємо щасливими, … бо Христос, до якого ми прагнемо наблизитись, несе наш «хрест» разом з нами!

ГРІХ І ПРИМИРЕННЯ

Наша Сповідь може стати цілопальною жертвою, яку ми приносимо Богу, визнаючи наші провини Господу Ісусу Христу у особі священика, який вислухає, дасть покуту і пораду, як відшкодувати провини і примирить нас з Богом. Бо пробачає і відпускає гріхи не священик, а сам Ісус за його посередництвом. У формулі розрішення священик промовляє слова: «Хай Бог, Отець милосердя, Який через смерть і воскресіння Свого Сина світ примирив із Собою і Святого Духа зіслав на відпущення гріхів, через служіння Церкви дасть тобі прощення і мир. І я тебе розрішаю з усіх гріхів твоїх в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа».

Кожного разу, коли на Святій Месі ми приймаємо Святе Причастя (Тіло і Кров Ісуса Христа), священик підносить Гостію і каже: «Тіло Христа!», – тоді ми стоїмо перед Обличчям Живого Бога, втіленого у Хлібі, а не символічно! А перед Живим Богом можна стати тільки з серцем чистим. Тому на кожній Святій Месі можуть приймати причастя ті вірні, які живуть і прагнуть єдності з Богом, без сумніву їх серце не допустить прийняти Святого Причастя перебуваючи у тяжкому гріху, напевно вони будуть мати вразливе і чутливе сумління, яке одразу відчує свою провину перед Богом і буде прагнути звільнитись від найменшого зла, яке віддаляє від Творця, приступивши до таїнства сповіді…

***

Таїнство Сповіді є власне малим кроком на стежині, якою ми наближаємось до Бога і допомагає не втратити з Ним єдності, а також і між собою, дає можливість прийняти Бога серцем. Чому?… бо це таїнство очищення з бруду гріха і один із шляхів вдосконалення душі! Сповідь, вдосконалюючи душу, допомагає ставати схожими на Христа, виховує чуйність до зла, вчить не припиняти працю над собою, не знеохочуватись…

Для чого це все? Та для того, щоб стати Христовими, бути святими, як Бог наш, щоб уже тут на землі відчути радість Божих дітей і краще служити Богу та для блага усієї Церкви, а також поєднатись з ним у майбутньому житі… а тут на землі бути ближчими до свого Творця! Бути блаженними!

«Великих мук зазнають нечестиві; хто ж уповає на Господа, того огортає ласка.
Радійте в Господі й веселітеся, праведні, і ликуйте всі праві серцем»
Пс. 32, 10-11

За матеріалами Санктуарій св. Антонія, м. Львів

Синод 2021-2024: у Ватикані представлено Instrumentum laboris

0
Побачив світ Робочий документ для ватиканського етапу Синоду
на тему синодальності.
 

Повідомляє Vatican News

У вівторок, 20 червня 2023 р., у Ватикані представлено Instrumentum laboris, Робочий документ, що ляже в основу XVI Звичайної Асамблеї Синоду Єпископів на тему «Задля синодальної Церкви: сопричастя, участь і місія», перша сесія якої відбуватиметься у Ватикані в жовтні цього року. Він увібрав напрацювання двох попередніх етапів синодального процесу, що стартував у жовтні 2021 року на дієцезіальнму рівні, а навесні 2023 року відбулися континентальні асамблеї.

Представлений у Ватиканському прес-центрі Instrumentum Laboris складається з тексту та п’ятнадцяти робочих схем, які виявляють динамічне бачення поняття «синодальності». У секції «А» висвітлений досвіт попередніх етапів та представлено спосіб для того, щоб ставати дедалі більше синодальною Церквою. У секції «В», що має назву «Сопричастя, місія, участь» представлено три пріоритетні питання, які будуть у центрі праць у жовтні 2023 року, пропонуючи замислитися над тим, що означає зростати в сопричасті, приймаючи всіх і нікого не виключаючи, визнавати і цінувати внесок кожного охрещеного в перспективі місії та як визначити структури й динамізм управління, за допомогою яких можна сформулювати участь і здійснення влади в синодальній місійній Церкві.

В цей контекст поміщене «прагнення Церкви, яка є дедалі більш синодальною, також і в своїх інституціях, структурах і процедурах». Синодальної Церкви, яка є в першу чергу «Церквою слухання», тобто такою, що «бажає бути смиренню, знає, що повинна просити пробачення та повинна ще багато вчитися». Документ визнає, що «на обличчі Церкви сьогодні розпізнаємо ознаки серйозної кризи довіри та вірогідності», й у багатьох ситуаціях кризи, пов’язані із «сексуальними чи економічними зловживаннями, зловживаннями владою або сумлінням», спонукали Церкву до «вимогливого іспиту сумління, щоби вона під діянням Святого Духа не переставала оновлювати себе саму на дорозі покаяння та навернення, що відкриває стежки примирення, зцілення й справедливості».

Синодальною є також та Церква, яка є «Церквою зустрічі та діалогу» з віруючими інших визнань, з іншими культурами та суспільством. Це Церква, яка «не боїться розмаїття», але цінує його, «не примушуючи до одноманітності». Це також Церква, яка неустанно живиться таїнством, яке звершує в літургії, під час якої «кожного дня переживає досвід радикальної єдності в тій самій молитві», яка відбувається у різноманітності мов і обрядів.

Якщо йдеться про владу, то в документі звучить запитання про те, чи вона лежить у вимірах параметрів, що мають світське походження, а чи випливає зі служіння. Наголошується на необхідності цілісного формування, початкового та постійного, для всіх станів Божого люду. Вказується на потребу докласти зусилля для оновлення мови, використовуваної в літургії, проповідуванні, катехизації, сакральному мистецтві, як також у всіх формах комунікації з вірними та громадською думкою. «Оновлення мови, – читаємо в документі, – повинно бути спрямоване на те, щоби зробити їх доступними і привабливими для людей нашого часу, а не ставати перешкодою, що тримає їх здалеку».

Брак молитви веде до егоїзму, диявол входить через кишеню

0
Зустрічаючись із представниками спільноти, що керуючись правилами святого Августина, поєднує молитовне життя із активним служінням, зокрема, в навчанні, Папа Франциск відзначив важливість молитви, братерства, спільності благ вбогості та служіння.
 

Пише Vatican News

У понеділок, 19 червня 2023 р., Папа Франциск прийняв на аудієнції представників Згромадження Латеранських регулярних каноніків Найсвятішого Спасителя, яке в сучасній формі виникло 200 років тому внаслідок злиття кількох спільнот, коріння яких сягає перших століть Церкви, а саме – святого Августина, правило якого лежить в основі життя спільноти.

Чотири постійні елементи харизми

Тож зазначивши, що вони є спадкоємцями вікової традиції, натхненої первісною християнською громадою, зосередженої на молитві, житті в спільноті та спільному користуванню благами на служінні Церкві, Святіший Отець поділився деякими думками про ці «чотири константи харизми», завдяки яким їхнє служіння завжди залишається актуальним. Важливість молитви полягає в тому, що вона є «киснем для душі», і якщо не молимося, то можемо самі собі стати «богом», брак молитви є джерелом егоїзму. Якщо йдеться про спільноту, то це, за словами Папи, означає бути братами, й у цьому контексті слід остерігатися обмов та пліток, «чуми, яка руйнує спільноту». Щодо спільності благ, то Наступник святого Петра нагадав, що «диявол входить через кишеню». Дух служіння, своєю чергою, нагадує про те, щоб «не жити для себе самих».

 

Святіший Отець також звернув увагу на те, як ці чотири установчі елементи відображені в самій же назві згромадження. Факт посвячення Спасителеві нагадує про важливість підтримувати через молитву центральне місце Христа. Слово «каноніки» не є титулом, який вказує на ранги, але «ознакою приналежності до спільноти». Називаючи себе «регулярними каноніками», спільнота вказує на регулу, на правила, які окреслюють посвячення через обіти, між якими – обіт убогості. А покликаючись на латеранську базиліку, що є катедральним собором Римської дієцезії, знову ж таки, не йдеться про престиж, а про «заохочення до вірності Церкві, яку свідчимо через служіння».

Взаємне збагачення досвідом

Папа не оминув увагою той факт, що серед присутніх були молоді священики з різних частин світу, які протягом цих місяців беруть участь у програмі, що шляхом зустрічей, богослужінь і екскурсій покликана допомогти їм будувати проекти та взаємозв’язки, розширюючи свій кругозір. «Їм та вам усім хочу сказати: проживіть цю нагоду як дар, у взаємному слуханні, визнаючи в кожному багатство для інших. Розповідайте та слухайте одні одних зі щирістю та відкритістю серця, не залишаючись закам’янілими в своїх переконаннях», – побажав Святіший Отець.

Сім відмінностей між тими, хто служить Господу й тими, хто не служить

0

Між тими, хто служить Господу, і тими, хто не служить Йому, буде видно різницю

 

І будуть Мені вони власністю, каже Господь Саваот, на той день, що вчиню, і ЗМИЛОСЕРДЖУСЬ НАД НИМИ, як змилосерджується чоловік над синами своїми, що служать йому. І ви знову побачите РІЗНЕ МІЖ ПРАВЕДНИМ ТА НЕЧЕСТИВИМ, між тим, хто Богові служить, та тим, хто не служить Йому. Малахія 3:17-18

Малахія відомий своїми попередженнями про десятину. Але, вважаю, Малахія має більш серйозне попередження для всіх нас. Зверніть увагу на його застереження для тих, хто не служить Господу: Бог покаже велику різницю між тими, хто служить, і тими, хто не служить.

Завжди буде різниця між тими, хто служить Господу, і тими, хто не служить Йому. Ісус розповів нам про одного чоловіка, який мав двох синів. Один із синів обрав служити в домі, а інший обрав залишити батьківський дім. Один вирішив, що бути слугою в домі батька і смиренно працювати на полях, – гарна ідея. Сьогодні ми можемо обрати смиренну працю на нивах нашого Батька, або ж ми можемо обрати веселощі та гуляння. Ми можемо слідувати за фантазіями і світськими ідеями людей. Я обрав бути слугою Господа і працювати на Його ниві. Обітниця зрозуміла! Той, хто пішов, повернеться і побачить різницю між тими, хто служить Господу, і тими, хто Йому не служить!

Історія про блудного сина – це найкращий приклад дії цього принципу. У кінці показана велика різниця між тим, хто служить, і тим, хто вирішив не служити в батьківському домі. Будь ласка, зверніть увагу на разючу різницю між тими, хто служить Господу, і тими, хто не служить Йому.

Малахія – не єдиний пророк, який попереджає про різницю між тими, хто служить і хто не служить. Пророк Ісая також говорить про суттєву різницю між тими, хто служить Богові, і тими, хто не служить.

То вас відраховую Я для меча, й на коліна впадете ви всі на заріз, бо кликав Я вас, та ви відповіді не дали, говорив був, але ви не чули й робили лихе в Моїх очах, і чого не хотів, вибирали собі!..

Тому Господь Бог каже так: ОСЬ БУДУТЬ РАБИ МОЇ ЇСТИ, А ВИ БУДЕТЕ ГОЛОДУВАТИ, ОСЬ БУДУТЬ РАБИ МОЇ ПИТИ, А ВИ БУДЕТЕ СПРАГНЕНІ, ОСЬ БУДУТЬ РАБИ МОЇ РАДІТИ, А ВИ ПОСОРОМЛЕНІ БУДЕТЕ… ОСЬ РАБИ МОЇ БУДУТЬ СПІВАТИ ВІД РАДОСТИ СЕРЦЯ СВОГО, ВИ Ж КРИЧАТИМЕТЕ ВІД СЕРДЕЧНОГО БОЛЮ, І ВІД СКРУШЕННЯ ДУХА ЗАВОДИТИ БУДЕТЕ… Ісая 65:12-14

Сім відмінностей між тими, хто служить, і тими, хто не служить

  1. Коли ми служимо Богу, то наш статус відрізняється від статусу тих, хто не служить Богові

Блудний син був понижений до звання слуги. Коли він повернувся додому, то попросив дозволити йому бути слугою. Насправді, він втратив усе й був не вище слуги. Його статус разюче відрізнявся від братового. Його брат був співспадкоємцем їхнього батька. А блудний син був простим слугою без прав, без грошей, без власності і без гарного суспільного становища.

І озвався до нього той син: Прогрішився я, отче, проти неба та супроти тебе, і НЕДОСТОЙНИЙ ВЖЕ ЗВАТИСЯ СИНОМ ТВОЇМ… Від Луки 15:21

  1. Коли ми служимо Богові, то рівень захищеності нашого життя відрізняється від захисту тих, хто не служить

Блудний син був у великій скруті, і ніхто не надав йому допомогу. Коли ми маємо прикриття, то завжди отримуємо допомогу від батька і захист над своєю беззахисною головою. У певні моменти всім потрібна допомога. Лихо тому, хто втрачає покриття над своєю беззахисною головою!

І пішов він тоді і пристав до одного з мешканців тієї землі, а той вислав його на поля свої пасти свиней. Від Луки 15:15

  1. Коли ми служимо Богові, то плоди нашого життя відрізняються від плодів тих, хто не служить.

Блудний син став жебраком і таким чином отримав урок про те, що означає не служити в домі батька. Будь ласка, не ставайте жебраками через те, що не служите Господу. Я бачив, як люди втрачали все, що в них було, бо гналися за фантазіями. Служіння Господу – це найважливіша діяльність у житті.

Тоді він опам’ятався й сказав: Скільки в батька мого наймитів мають хліба аж надмір, а Я ОТУТ З ГОЛОДУ ГИНУ! Від Луки 15:17

  1. Коли ми служимо Богові, то насолоджуємось спокоєм, на відміну від тих, хто не служить.

Блудний син не мав спокою в далекій країні, яку сам обрав. Навіть свині билися з ним за їжу. Ніхто більше не хотів його знати. Він більше не був поважною людиною. Ніхто не допомагав йому, і ніхто його не любив!

З іншого боку, старший брат злетів високо як єдиний спадкоємець батьківського майна.

І пішов він тоді і пристав до одного з мешканців тієї землі, а той вислав його на поля свої пасти свиней. І БАЖАВ ВІН НАПОВНИТИ ШЛУНКА СВОГО ХОЧ СТРУЧКАМИ, ЩО ЇЛИ ЇХ СВИНІ, та ніхто не давав їх йому. Від Луки 15:15-16

О, коли б ти прислухувався до Моїх заповідей, ТО БУВ БИ ТВІЙ СПОКІЙ, ЯК РІЧКА, а твоя справедливість, немов морські хвилі! А насіння твого було б, як піску, а нащадків твого живота немов зернят його, і витяте й вигублене не було б твоє ймення із-перед обличчя Мого! Ісая 48:18-19

  1. Коли ми служимо Богові, то процвітання наше і тих, хто не служить, відрізняється.

Блудний син не мав нічого. Батько сказав старшому братові, смиренному слузі: «Все моє – то твоє». Молодший брат, який відмовився служити, володів тільки одягом, що був на ньому. І навіть той одяг, в який він був одягнений, був подарунком, що отримав цей син по поверненні додому.

А той відповів і до батька сказав: ОТО, СТІЛЬКИ РОКІВ СЛУЖУ Я ТОБІ, і ніколи наказу твого не порушив, ти ж ніколи мені й козеняти не дав, щоб із приятелями своїми потішився я… І сказав він йому: Ти завжди зо мною, дитино, і ВСЕ МОЄ ТО ТВОЄ! Від Луки 15:29,31

  1. Коли ми служимо Богові, то Батько ставиться до нас по-іншому.

Хорошим слугам Батько розповідає Свої таємниці й ділиться вражаючими відкриттями. Блудного сина привітали і влаштували для нього свято, але старшому братові, який був вірним слугою, сказали правду. Батько відкрив йому таємницю: «Все моє – твоє, тому що ти завжди зі мною». А молодшому блудному синові він сказав лише: «Ласкаво прошу додому».

І сказав він йому: Ти завжди зо мною, дитино, і все моє то твоє! Від Луки 15:31

  1. Коли ми служимо Богові, то суттєво відрізняємось від тих, хто не служить.

Про сина, який відмовився служити в домі, батько сказав: «Мій син пропав». А також сказав: «Він був мертвий». Інакше кажучи, хто не служить у домі Господа, той мертвий. Хто не служить у домі Господа, той втрачений. Оце так! Хто служить у домі, той знайшовся! Хто служить у домі, той ожив! Справді, існує різниця між тими, хто служить Господу, і тими, хто не служить Йому!

Веселитись та тішитись треба було, бо цей брат твій був мертвий і ожив, був пропав і знайшовся! Від Луки 15:32

За матеріалами Витанія

Відкриття і освячення “Центру психологічної адаптації й розвитку” в м.Харкові

0
В неділю, 18 червня 2023р., відбулося урочисте відкриття
“Центру психологічної адаптації й розвитку” в приміщенні Соціального Центру ім. “Святої Єлизавети Угорської” Caritas-Spes Kharkiv | Карітас-Спес Харків
 
 
Повідомляється на сторінці Facebook Caritas-Spes Kharkiv | Карітас-Спес Харків
 
Урочисте відкриття та освячення приміщення звершив Ординарій Харківсько-Запорізької дієцезії єпископ Павло Гончарук.
У святі взяли участь Канцлер Харківсько-Запорізької дієцезії о.Григорій Семенков, директор Caritas-Spes Kharkiv | Карітас-Спес Харків о.Войцех Стасевич, працівники і добродії Організації, волонтери, представник культури і мистецтва міста Гамлет Зіньківський, гості, а також діти, які регулярно відвідують Соціальний Центр ім. “Святої Єлизавети Угорської”.
 
Був присутній представник Міської Адміністрації Стєрін Нікіта Олександрович, директор Департаменту по роботі з громадськими об’єднаннями Харківської міської ради, який від імені Міського Голови відзначив ПОДЯКОЮ волонтерів Caritas-Spes Kharkiv | Карітас-Спес Харків, що від початку повномасштабного вторгнення рф в Україну, доєдналися до різноманітного служіння Організації і духовної підтримки для людей, які залишилися в м.Харкові.
“Центр психологічної адаптації та розвитку” – це велика мрія, яка стала реальністю завдяки підтримці United States Conference of Catholic Bishops.
 
“Ми дуже вдячні за цю можливість і вважаємо відкриття такого центру надзвичайно важливим для підтримки духовного й ментального розвитку та психічної стійкості мешканців Харкова та області.
 
Зокрема, зараз ми відчуваємо особливу потребу в створенні безпечного простору для дітей та дорослих, де вони зможуть отримати необхідну допомогу та підтримку!”
Текст Ірини Альохіної
Фото Андрія Кушнірьова 

Важливість сприяння усвідомленню реальної присутності Христа в Євхаристії

0
Зустрічаючись із організаційним комітетом Національного Євхаристійного Конгресу в США, Папа Франциск наголосив на необхідності поглиблювати віру в присутність Ісуса в Євхаристії, яка є виявом Божої любові до нас, яку ми покликані нести нашим ближнім.
 

Пише Vatican News

Пресвята Євхаристія – це Божа відповідь на найглибший голод людського серця, яким є прагнення справжнього життя. Про це нагадав Папа Франциск, приймаючи у понеділок, 19 червня 2023 р., членів організаційного комітету Національного Євхаристійного Конгресу в США, дякуючи їм за зусилля, спрямовані на те, щоби «оживляти віру та любов до Пресвятої Євхаристії».

Оживити віру в реальну присутність Ісуса

Святіший Отець зосередив увагу на євангельській розповіді про те, як наступного дня після помноження хлібів до Ісуса прийшов великий натовп, сподіваючись побачити інше чудо. Христос, однак, хотів перетворити їхній матеріальний голод в інший, а тому говорить про Себе як про «Хліб живий, що зійшов з неба, справжній Хліб, що дає життя світові». Тож у Євхаристії «сам Христос дійсно присутній між нами, щоби живити, втішати й підтримувати нас у дорозі».

«На жаль, сьогодні серед наших вірних дехто вважає, що Євхаристія – це більше символ, ніж реальна і любляча присутність Господа. Це щось більше, ніж символ, це реальна та любляча Господня присутність. Тому я сподіваюся, що Євхаристійний конгрес надихне католиків по всій країні відновити почуття подиву і захоплення цим великим даром, який Господь дав нам, і проводити час з Ним у служінні Святої Меси, а також в особистій молитві й адорації Пресвятих Дарів», – сказав Папа, нагадуючи також про важливість душпастирства покликань до священства, «бо не існує Євхаристії без Священства».

Ставати вірогідними свідками

Наступник святого Петра також побажав, аби конгрес став для віруючих нагодою з дедалі більшою ревністю ставати Господніми учнями-місіонерами в світі. Адже в Пресвятій Євхаристії ми зустрічаємо того, «хто повністю дарував Себе нам», тому «вірогідними свідками радості та перетворюючої краси Євангелія» ми стаємо тоді, коли усвідомлюємо, що любов, отриману в Таїнстві, ми не можемо затримувати лише для себе.

«Євхаристія спонукає нас до сильної та відданої любові до ближнього, бо ми не зможемо по-справжньому зрозуміти і прожити її сенс, якщо будемо тримати наші серця закритими для наших братів і сестер, особливо для тих, хто бідний, страждає, виснажений або загублений у житті. І на думку спадають дві групи людей, яких ми завжди повинні відвідувати: літні люди, які є мудрістю народу, і хворі, які є образом стражденного Ісуса», – сказав Папа, побажавши, щоби Національний Євхаристійний Конгрес став значущою подією для життя Церкви в США.

Не забуваймо про страждання українського населення

0
Із поверненням Папи Франциска до Ватикану на ввесь світ знову прозвучав його заклик не забувати про «багатостраждальну Україну». Напередодні дня біженця він скерував думку до трагедії в Егейському морі й закликав молитися за мир в контексті брутального нападу на школу в Уганді.
 

Пише Vatican News

«І зберігаймо витривалість у молитві за населення багатостраждальної України, не забуваймо, що воно багато страждає», – цими словами Папа Франциск, вперше зустрічаючись із вірними після госпіталізації, завершив свої заклики та вітання, промовляючи до учасників молитви «Ангел Господній», які 18 червня 2023 р. зібралися на площі Святого Петра. Нагадаємо, що схожим закликом він завершив свою попередню загальну аудієнцію, після якої поїхав до лікарні на операцію.

Уділивши всім своє Апостольське благословення, Святіший Отець сказав: «Наступного вівторка, 20 червня, припадатиме Всесвітній день біженця під егідою ООН. З глибоким смутком і велико скорботою думаю про жертви жахливої корабельної аварії, що трапилася цими днями біля грецького узбережжя. Й здається, що море було спокійним. Знову молюся за всіх, хто втратив життя, і благаю, щоби завжди робилося все можливе для того, щоби запобігати схожим трагедіям».

Папа Франциск також скерував думку слухачів до трагедії в Уганді, де внаслідок нападу бойовиків на школу загинуло понад сорок людей, в основному – учні. «Молюся також, – сказав Святіший Отець, – за юних школярів, жертв брутальної атаки, скоєної на школу на заході Уганди. Знову боротьба, ця війна повсюди. Молімося за мир!» – закликав він.